Библиотека Струмски
Издателска дейност:
Подкрепете ни:

VMRO Lion
Македония >> "Титовци без маска", София, 1952 година
Дино Кьосев от Кукуш, Егейска Македония - "Титовци без маска", София, 1952 година


Увеличи
Описание

"Още през време на народноосвободителната война и след създаването на ФНРЮ титовци поддържаха и поддържат признаването на македонската нация като средство за постепенното "приобщаване" на македонците към сръбския народ, т.е. за асимилиране на македонското население. За тази цел те настаниха на ръководни места - от ЦК на партията и министерски съвет до народните съвети по места - хора от еничерските набори на Жика Лазич*. Така секретарят на ЦК на Македонската "комунистическа" партия Видое Смилевски е "македонец" от Белград, който не знае македонски език, председателят на министерския съвет Лазо Колишевски е възпитаник на сръбските сиропиталища и до 1941 година не е живял в Македония и не е знаял македонски език. Също такива възпитаници на жикалазичевата система са Цветко Узуновски, Кръсте Цървенковски, Наум Наумовски, Борко Темелковски, Лазо Мойсов, Мито х. Василев и цялата фаланга днешни ръководители в Македония.
Докато титовци настаняват в ръководството възпитаниците на жикалазичевата система, старите македонски комунисти и проверени народни патриоти се отстраняват, арестуват и безследно изчезват. Титовата клика още през 1941 г. прогони от Македония изпитания в дългогодишни борби македонски комунист Методи Шаторов - Шарл; още през 1946 г. титовци хвърлиха в затвора първия председател на президиума на Народното събрание Методи Ченто; още тогава бе отстранен от работа Павел Шатев, който по-късно също бе арестуван..Отстранен е също така и Панко Брашнаров, един от най-активните и най-заслужили стари комунистически ръководители в Македония.
Паралелно с това, титовата клика и нейната скопска агентура еничери провежда усилена сърбизация на целокупната македонска култура: македонският език, за чиято основа бе взето близкото до сръбския език скопско-църногорско наречие, се "обогати" с нови хиляди сръбски думи и езикови форми, а македонският правопис се отъждестви със сръбския правопис; систематически се "преработват" македонските народни песни и други фолклорни форми; училищата, театрите и други културни учреждения се попълват с великосръбски учители, режисьори, професори и други такива. Държавният апарат в Македония е завладян от сръбските шовинисти...
Противомакедонското и противодемократично съдържание в развитието на титовската "национална" култура във Вардарска Македония се проявява в подчертаната противобългарска тенденция на всички мероприятия в политическия и културен живот на Вардарска Македония. Развитието на македонската нация и македонската култура върви по пътя на жестоката борба против българския народ и българската култура. Тази особеност в развитието на културата в днешна Вардарска Македония напълно съвпада с противобългарските тенденции, които в течение на дълги години великосръбската буржоазия провеждаше в Македония. Разликата между миналото и сегашното се състои само в това, че некога великосръбската буржоазия водеше противобългарска борба в името на политиката за насилствено и бързо посърбяване на македонците, а днес титовата клика води противобългарска борба в името на македонската нация като етап и параван за постепенното посърбяване на македонското население.
[*Белградското правителство и особено Жика Лазич практикуваха - по примера на некогашните турски управници - да вземат малки македончета и да ги възпитават и образоват в разни детски домове и училища в стара Сърбия. Откъснати от своите семейства и от македонската среда, тези деца се възпитаваха във великосръбски дух и дива омраза към всичко несръбско. След свършване на този "курс", който траеше до 20-25 годишна възраст, младите македонци не знаеха вече родния си език и по правило беха фанатизирани великосърби и българомразци]"



Източник: Сканирана от оригинален екземпляр

Автор: Дино Георгиев Кьосев (1901-1977, София) е роден в града на Гоце Делчев Кукуш . Той е обществен деец, журналист и историк. Член е на БКП и ВМРО (обединена). През 30-те години подкрепя създаването на нова македонска нация , но по-късно променя позициите си и подкрепя липсата на етнически смисъл в понятието "македонски народ" .


За да прочетете книгата натиснете тук



Видяна 362 пъти.